5 FIF TIL AT FÅ TRÆNINGEN UDFØRT

FORSLAG TIL EN FULLBODY-WORKOUT

FULLBODY WORKOUT

Når jeg laver fullbody-programmer til mine klienter bestræber jeg mig efter at gøre dem yderst effektive – så det primært er de store muskelgrupper, som rammes. Mine klienter træner typisk 2-3 x ugentligt, hvorfor det mest optimale for dem vil være at træne et fullbody-program, hvor hele kroppen trænes på én træning. Et sådan program kunne fx. se således ud:

A1: Split-squat, 5 x 10-12
A2: Pulley row close grip neutral, 5 x 10-12
(120 sekunders pause)

B1: 45° back extensions 4 x 15
B2:  Db inclince benchpress (neutralt greb)* 4 x 10-12
(120 sekunders pause)

* Håndfladerne peger mod hinanden

thumb_IMG_2379_1024// Tights HER // T-shirt (udsolgt), men med lange ærmer HER //

Har man mod på mere og ønsker man at få pulsen helt op, kan man slutte sin træning af med en form for intervaltræning. Dette kunne bl.a. være:

  • Prowler med kropsvægt (skub-træk) x 6 (30 sekunders pause mellem hver runde)
  • Battleropes – 20 skunders arbejde / 40 sekunderspause x 6

Har I ønsker til flere forskellige sammensætning af programmer – eller mangler I inspiration til flere former for intervaltræning, så smid en kommentar herunder!

God søndag <3

thumb_IMG_2938_1024// Tights HER // Top HER // Sko HER //

// Anna Eiholm


Follow on Bloglovin Follow on Instagram Følg Anna Eiholm på Facebook
   

2 kommentarer

  • Natasha Melgaard

    Hej Anne, godt program. Hvordan kan det være, du kører med fem sæt – plejer man ikke typisk at bruge 3-4?

    Har du forslag til et fullbodyprogram med TRX?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • annaeiholm

      Hej Natasha.

      Tak, skal du have – er glad for, hvis du kan bruge det. Jeg kører med 5 sæt af de store basis øvelser, fordi der ikke er nær så mange øvelser. Men kun 4 x supersæt.

      Et fullbody med TRX, kunne fx. se således ud:
      – TRX squat
      – TRX row
      – TRX lunges
      – TRX chestpress
      – TRX hip-press
      – TRX crunch

      Jeg ville køre 10 gentagelser af hver øvelse – og køre 5 omgange. Hold 1-2 minutters pause efter hver runde 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

5 FIF TIL AT FÅ TRÆNINGEN UDFØRT