ALLÉVO I HVERDAGEN + OFFENTLIGGØRELSE AF VINDEREN AF 1 KASSE ALLÉVO BARS

LØBEAFTEN MED ALLÉVO TORSDAG DEN 8. MAJ KL. 19.30

LØBEAFTEN MED ALLÉVO TORSDAG DEN 8. MAJ KL. 19.30

1

Jeg har i samarbejde med Allévo stablet en lille løbeaften på benene, for Jer, som har lyst til at deltage. Det bliver i Risskov – hvor vi løber den røde rute, som er 5 km. Altså en distance de fleste kan være med på – og har man lyst kan man jo altid løbe en rundte mere, eller blot løbe med noget af vejen.

IMG_8915

Har du lyst til at deltage kan du tilmelde dig lige her. Du må meget gerne skrive dit navn, samt din t-shirt størrelse i en kommentar til eventet. Så sørger Allévo for at vi alle sammen får en løbe t-shirt + at Allévo produkter til efter løbeturen 🙂

I SKAL SENEST HAVE TILMELDT JER PÅ FREDAG – ALTSÅ DEN 2. MAJ!

Jeg håber rigtig mange af Jer, har lyst til at løbe med? Vi tager det stille og roligt, så alle kan følge med.

5

I denne forbindelse vil jeg lige dele nogle af mine bedste løbetips med Jer:

  • Vælg frugt frem for pasta, ris og hvidt brød inden løbeturen

Frugt indeholder meget vand og C-vitamin, som du har brug for, for at reparere kroppens celler. Hurtige kulhydrater som pasta, ris og hvidt brød kaldes disakkarider, og skal spaltes til det vi kalder monosakkarider, før det kan passere over i blodbanen og bruges som energi. Frugtsukker er derimod allerede monosakkarider, hvorfor energien fra frugt optages hurtigere. Føler du dig sulten, og har brug for lidt ekstra energi, kan du spise en Allévobar eller drikke en Allévoshake 1½-2 timer inden din løbetur.

IMG_8692

  • Drik rigeligt væske – og ikke kun lige inden løbeturen

Du kan tabe op til 2 liter væske i timen når du løber – og når kroppen er i væskemangel daler vores fysiske ydeevne og præstation på ruten, hvilket ikke er ønskeligt. Det er derfor vigtigt at tanke væskedepoterne op med rigeligt vand. Drik vand i løbet af dagen, inden løbeturen og efter din løbetræning for at genoprette væskebalancen.

  • Variér din løberute – og løb hellere en kort tur end slet ingen!

Selvom din velkendte rute virker nemmest og mest overskuelig, så prøv at løbe en anden rute end den du plejer – bare engang i mellem. Dette udfordrer både din hjerne og din krop, er med til at fastholde din løbeglæde og motivation, da vi hurtigt keder os, når vi løber den samme rute hver gang. Prøv blot at løbe din sædvanlige rute baglæns. Husk også altid, at hvis du kun har 15 minutter til rådighed, så løb en lille tur, selvom du ikke mener, at det kan betale sig – 15 minutters løb er bedre end ingenting.

  • Supplér dine løbeture med styrketræning (gerne 2 gange om ugen)

Det er specielt vigtigt at have en stærk coremuskulatur, når du løber. Du styrker din core ved at træne dine ryg- og mavemuskler. Derudover kan det være en fordel at træne ben og balder, så du kan tage mere kraftfulde skridt, og øge farten på dine løbeture. Styrketræning af ben og balder øger muskelmassen og forebygger skinnebensømhed, fordi musklerne styrkes. Du kan også kombinere din løbetræning med enten yoga, eller pilates for at styrke din smidighed og dine led, så de bliver stærkere og afhjælper skader.

  • Installér en løbeapp’ på din telefon

Du kan tracke din løbetræning med en masse forskellige apps – fx ”Endomondo”, som kan downloades gratis til smartphones. Du kan holde øje med både tid, kalorieforbrænding og distance, samt illustrerer din rute via GPS. Det øger din motivation, fordi du hele tiden kan sammenligne dine løbeture – og du kan se, hvor hurtigt du bliver bedre på dine distancer.

7

VINDEREN AF EN KASSE BLANDEDE ALLÉVOBARER ER: NADINE MED DENNE KOMMENTAR:

Nice giveaway! 🙂 Jeg kunne godt tænke mig at prøve den lactosefrie version, da jeg selv har lactose intolerance og som du skriver, så kan det være ret svært at finde lactosefrie fødevarer til overkommelige priser og som stadig er tiltalende”.

Send mig gerne dit fulde navn, adresse og telefonnummer – så jeg kan sende præmien afsted til dig.

VIND ENDNU EN KASSE BLANDEDE ALLÉVOBARER VED AT KOMMENTERE DETTE INDLÆG – OG FORTÆLLE DIT BEDSTE LØBETIP!

IMG_8913

Husk, at I altid kan finde flere tips omkring kost og træning på Allévos Facebookside og på instagram (@allevodanmark)

 Jeg håber på at se rigtig mange af Jer, til en hyggelig aften 🙂

– Anna

// FØLG MED PÅ BLOGLOVIN’ OG INSTAGRAM (@annaeiholm)

20 kommentarer

  • Mit bedste løbetip er dels at løbe, når der er forholdsvist vindstille – især hvis man er nybegynder – og dels at fokusere på, hvor godt det er, man kom afsted, fremfor på slutresulatet (som måske er utilfredsstillende).

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Johanne L. S.

    Husk at nyde turen og lad være med at tænke så meget på tempo og kalorieforbrænding (med mindre man selvfølgelig træner op til et løb). Løbeture er så rare for sjælen, og man skal altid huske at rose sig selv for at komme af sted uden at skulle slå sig selv i hovedet med, at man ikke var hurtig nok bagefter 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Signe Møller Christensen

    Mit bedste løbetip er, at fokusere på “løbemål”, hvis løb måske ikke din stærkeste side, eller hvis lysten til dagens løbetur ikke er der som den plejer. Sig til dig selv at du skal nå at løbe 4 runder, måske nå at løbe til det næste træ inden du stopper, eller måske er målet at løbe små 2 km den dag. Det giver en indre energi, og en masse motivation!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Helene

    Mit bedste løbetip er at lade være med at sammenligne sig med andre! Det virker ekstremt demotiverende, hvis man begynder at tænke på alle dem, der løber hurtigere og længere end en, som så kan føre til at man bare opgiver, fordi “de andre jo alligevel er så meget bedre”. Så husk at fokusere på din tid og dine mål, ikke alle andres!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • stefanie

    MIt bedste løbetip er at nyde det.
    Det lyder fjollet, men løb nogle ture bare for at løbe, føle friheden, lade tankerne flyde, nyde solskinnet. Så skidt med tempo, rute, længde og alt det andet….

    Vh stefanie fra http://www.stefaniesunivers.blogspot.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mette

    Mit bedste løbetip er, at lade løbeuret ligge hjemme en gang i mellem. Jeg elsker at løbe med mit ur, så jeg kan følge med i tid og distance. Dog synes jeg nemt, man kan glemme at nyde løbeturen, da det er frustrerende, hvis man ikke kan løbe efter den ønskede tid. For at bevare løbeglæden kan det derfor være en god idé at lade uret ligge hjemme en gang i mellem og bare nyde turen og løbe efter, hvad kroppen tillader – dette fastholder motivationen.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • signe

    Vejrtrækningen er super vigtig! Prøv ikke at tage dybe vejrtrækninger, men små korte.
    Derudover, lad vær at gør løb til en last, men sjov, lav nogle øvelser efter hver km, eller forskellige intervaller. Løb kan sagtens være sjovt, det er jo hvad man gør det til 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla

    Mit bedste løbetip er helt klart at nyde den frihed løb giver, samtidig med at lade tankerne få frit løb. Glem alt om hvor hurtigt, meget og langt andre løber og glæd dig over dine egne resultater.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg følger ivrigt med på bloggen 🙂

    Jeg er selv stifter af en nytænkende yogablog, som måske ville være noget for dig? http://www.cathrineyoga.dk

    Kh Cathrine Koefoed 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Emilie Abrahamsen

    Løb med glad musik i ørene, musik hvor der virkelig er gas på, giver dig chancen for at hoppe og danse afsted .. og de steder i musikken der er roligt og langsomt kan man så bruge på at gå.

    KH Emilie AA

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Signe

    For mig er det vigtigt at lytte til god musik på løbeturen. Faktisk kan jeg løbe en del længere, hvis jeg lytter til et rigtig fedt nummer. Det både motiverer til at løbe stærkere, men det får mig også til at tro på, at jeg sagtens kan klare at løbe længere, hvis jeg er ved at miste kræfter. Prøv det

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Julie

    Mit bedste løbetip må være at tage en “nydelses-løbetur” engang imellem. En tur hvor alt fokus på pace, kalorieforbrænding og distance smides væk, og hvor man blot nyder naturen der flyver forbi. Det giver motivation, afstresning og glæde – og for mig er det lige præcis dét løb handler om 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Olivia Als

    Hør musik i mens du løber, så fokuserer man på noget andet:-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Line Andersen

    Miu ultimative løbetip må være at have god musik i ørerne. det motiverer en og gør, at man ikke kan høre sit eget åndedræt (hvilket jeg ikke synes om).

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Eline Ladegaard

    Mit løbetip er at finde noget løbetøj med en masse farver og som er behageligt at have på (for eksempel Kari Traa, som du har skrevet om her på bloggen) og så føl, at selvom du måske ikke er den hurtigste løber, eller den der løber længst, vil du helt klart være den der ser bedst ud og føler sig bedst tilpas 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jesus Allevo forkæler dig(og dine læsere)! Sikke en dejlig aftale du har med dem!
    Jeg er en elendig løber, så derfor har jeg ikke nogen særlig gode løbetips 😀
    Men når det endelig sker, så gør jeg det i en skov med masser af bakker, forhindringer og noget at se på. Så selv om jeg ikke kan løbe langt distancemæssigt, så synes jeg det er meget sjovt at krydre min power walk med lidt sprint og intervaltræning når jeg ser små udfordringer ude i skoven 🙂
    Måske en dag jeg kan løbe de famøse 5km igen. Lige nu er jeg bare for tung i røven, haha!
    Hilsen Nana
    http://www.nana-regalah.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Haha – Nana, vi løber 5 km sammen en dag, og jeg gemmer et par barer til dig, til efter diæten 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Btw så håber jeg I holder et lignende initiativ en anden gang (hvor min kondi forhåbentlig er blevet bedre!).

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla Pilgaard

    mit bedste løbetip må være at man i hvert fald 1 gang i ugen dropper løbeur/app på mobilen og bare løber som man har lyst uden at tænke på distancen eller tempoet. Dette gælder også selvom man er ved at træne op til marathon eller halvmarathon – det er vigtigt at man husker glæden ved at løbe, så det ikke bliver en sur pligt 😉
    Et andet løbetip er at have flere forskellige løbeplaylister klar, så man har noget der passer til de forskellige ture – hyggetur, intervaltræning, tempotur og lang tur. Det er også rart at have noget at vælge imellem i forhold til hvilket humør man er i 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla Pilgaard

    Jeg glemte lige at nævne en ting mere – husk at synge med på musikken når du løber hvis der er overskud til det – det bliver man kun i endnu bedre humør af, og så kan man også sørge for at folk man møder på vejen får lidt at more sig over 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

ALLÉVO I HVERDAGEN + OFFENTLIGGØRELSE AF VINDEREN AF 1 KASSE ALLÉVO BARS