• ···
SMUKKE VIPPER OG FINE NEGLE

SHREKGRØD

SHREKGRØD

IMG_7857

Forleden postede jeg en morgenmadsopskrift med spinat – og grundet stor efterspørgsmål, kommer her endnu en. Denne grød ser mere end giftig ud, men smager sindssygt lækkert – og farven gør det virkelig godt! Jeg har valgt at døbe grøden for “shrekgrød“.

Ingredienser:

  • 1 dl gryn (jeg har brug ruggryn, speltflager, havregryn)
  • 2 dl vand
  • 2 store håndfulde frisk spinat
  • 1 tsk. vaniljepulver
  • En lille smule salt
  • Topping efter ønske – her er kun brugt blåbær og lidt jordbær

To do:

  • Blend spinatbladene
  • Kom gryn og vand i en gryde og kog det op
  • Når grøden koger tilsætter du den blendede spinat og vaniljepulver
  • Lad grøden koge færdigt og smag til med salt
  • Anret grøden i en skål og top den med lidt frisk frugt og måske en klat skyr?

IMG_7859 IMG_7862

TIP:

  • Ønsker du at gøre grøden mere proteinrig kan du blende et æg sammen med spinaten, eller tilføje et scoop proteinpulver når grøden har kogt færdig.

Hvis I har nogen bud på, hvordan man kan bruge grøntsager i sin morgenmad – så skriv dem endelig i kommentarfeltet 🙂

– Anna

HUSK AT FØLGE MED PÅ BLOGLOVIN’ LIGE HER OG INSTAGRAM (@annaeiholm)

   

6 kommentarer

  • Uh, hvor lækkert med en forårsagtig shrekgrød! Den ser super indbydende ud 😀 Jeg er selv blevet vild med at supplere den søde topping på morgengrøden med grøntsager og kan anbefale rødbedder – så får man pink prinsessegrød 😀

    Anna – http://wonderwomanwannabe.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Ja, ikke? 🙂 Jeg er også ret vild med gulerødder og tænker også jeg skal kaste mig ud i noget prinsesse-rødbede-halløj..
      Kæmpe lyserødt onsdagskys

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • En smoothie er altid godt til at snige grøntsager ind. Jeg kan anbefale at putte frossen broccoli i. Det giver faktisk i god smag 😉

    xxoo, Amelia
    thehealingfoodie.wordpress.com

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Tak – for tip! Det må jeg prøve. Jeg er også selv ret vild med gulerødder, spinat og agurk i en smoothie 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg har eksperimenteret med hhv. revet gulerod og rødbede i min grød… det virker super godt og giver flotte farver og en god konsistens (river dem groft og bruger en blanding af gryn og kerner) Indimellem laver jeg også stegte svampe, tomater og spinat og topper med et spejlæg og evt. lidt skinke… det er SUPER godt. Eller kommer hele baduljen i en grov tortilla… mhhhh…. morgenmads tortilla. Også super med røget laks og hytteost… og grøntsager. Holder også meget af rå snack grøntsager om morgenen… gulerødder, agurk, tomater eller peber i snack str…!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Sejt.. Jeg er så dårlig til at spise froskost/aftensmad til morgen – det duer bare ikke i min mund 🙂

      Jeg må prøve det, med revet rødbede – så jeg kan få en pink grød.. 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

SMUKKE VIPPER OG FINE NEGLE